sunnuntai 18. maaliskuuta 2018

MAJOITUSPALVELUT 3/5 ja 4/5

Viikot kolme ja neljä meni todella nopeasti, että en ehtinyt laittaa tekstiä tänne,
Tein viikolla kolmannella ja neljännellä kaikkia uusia töitä jonka niiden oppiminen oli helppoa, sillä kaikki perustui siihen varaus järjestelmään osaamiseen ja sehän minulla on kehittyä todella hyvin.

Kokouksien teko ja niiden valmistelu oli yksi työ mitä opin. Mistä niitä näkyy ja miten varmistat, että tila on silloin vapaana ja näin edelleen, myös kokous tilojen avaimet täytyy tehdä ja mainos kylttejä oviin ja TV näyttöihin.
Näitä on päivittäisissä työ kuvaani ja myös viimeaikoina kun tulee yllättäviä tilanteita kuten asiakkaat tilaavat kokous kahvit paikan päällä ja ei ole ketään keittiössä niin se on minun homma sitten.

Olen ollut myös aamiaisilla eli nyt olen käynyt kaikkiin osastoihin mihin tämä tutkinnon osa vaatii. Aamiaiset on ollut helppo nakki, sillä minä olen tottunut kahvilan toimissa oleminen ja se on melkein sama asia, vanhat pois ja uudet tilalle, tyhjennät pöydät tiskaat tiskit ja siinä se olikin.

Olen päässyt tekemään mm, lisävuoteita monesti, sekin on koettu ja tehty.

Hississä meillä on lappu missä lukee "Hämeenlinna suosittelee" ja siinä on yleensä kaupungin tapahtumat ja ravintolat mitä suosittelemme ja niitä minä tein.

Sähköpostiin tullut varauksi täytyy laittaa meidän varaus järjestelmään ja niitä tulee päivässä MONTA joten niitä minä teen. Muutenkin sähköpostiin vastailen ja hoidan.

Huoneiden plokkaus on varmaan uusi sana mitä et kuullut, se on kun on puhtaita huoneita ja tulevia majoittuneita, heille annetaan valmiiksi huone ja kun he tuleva se helpottaa meidän työtä koska ei ole monta vaihetta mitä sinun täytyy tehdä.

Huoneaamiaisia olen vienyt.
Pieni askartelu kuului päivään, nimittäin meidän vieraalla oli synttärit ja parilla VIP vieraat olivat meillä joten minä tein todella hienoja kortteja heille.

Ole valmis siihen, että asiakkaat tulevat ja kysyvät sinulta ihan mitä vaan ja sinun täytyy vastata. Tähän asti pääsin opastamaan ihmisiä kauppoihin ja elokuva teatteriin ja keskustaan, yllättävin kysymys oli kun asiakas halusi kuulla mikä tekee tästä hotellista paikansa paras ja halusi myös kuulla minkälaista on muiden tarjonnat ja siinä me vertailtiin erilaisten majoituspalvelujen ja toimintaympäristöjen ominaisuudet.

Olen se asiakaspalvelija joka huolehtii asiakas palautteesta ja ottaa niitä vastaan olisiko ne kirjallisina tai suullisina. Koen, että se on minun vahvuus se asiakkaan viihtyvyyden varmistaminen sillä se on todella hyvä ja ammattimaista kuva annettava jos kysyt miten vierailu sujui jne.
Viimeiset kaksi viikkoa olen saanut monesti hyvää asiakaspalvelija palautetta.

Tämä oli yllättävää kaksi viikkoa, paljon on opittu ja vain yksi viikko jäljellä nauttia tästä työstä vielä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti